2012. szeptember 10., hétfő

2012.09.10


Olvasóim!

Ezen a napon is szokásos időben történt a reggeli és a munkakezdés.
A hely tulajdonosa is lejött az építési területre. Véleményezte az állapotokat. Egy valami nem tetszett neki, az előző héten rakott Pth. 25 ös falat. Nagyon tömörnek találja az elképzelése szerintihez. A bontás az csak szóba került, de még nem valósult meg.
Munkafolyamatok kicsit nehezebben indultak el a nyelvi nehézségek miatt. Nem értettük pontosan mit is szeretének ha csinálnánk, és addig nem is álltunk neki a dolgoknak. Amint kiderült mi is a feladat azonnal nekiálltunk.
4 részre bomlottunk. A mi csoportunk a termésköveket szedte fel, amik eléggé el voltak süllyedve. A lépcső előtti részen kb. 8m hosszan és 2 m szélesen. A kavicságynak a helyét is ki kellett alakítanunk, ami 20cm mély. Ez lett feltöltve durva kaviccsal. Erre kerül a terméskő burkolat, 1/5 arányban cement és homok keverékébe fektetve. Ez a keverék szolgál a fugázásra is. Besöpörjük a kövek közé és vizet kapva meg fog kötni. Egy kisebb,  kb. 1m2 es darabot már leraktam, amiben a főnököm Thomas is segített, hogy lássam mik is az eszközök, és hogy is képzelte el a dolgokat. Már az elején látta, hogy ügyes vagyok hozzá. Meg is értettem németül amilyen utasításokat adott nekem. Ez már a munkaidő végén volt. A kisebbik főnök Andreas is nagyon megdicsérte azt a kis felületet is mert szerinte is szép lett.
Az 1. banda a pincében falazott, a 2. csoport a lépcsőnek a falát kezdte el felfalazni, a 3. csoport a szlovákokkal kiegészülve nyílást bontott az egyik homlokzaton.
A burkolni kívánt felület közelében a terméskő burkolatban volt egy vasútisínből alkotott téglalap keret, amit ki kellett szedniük a többieknek. Az oldalak csavarozással voltak egymáshoz fogatva ezeket szétnyitották és darabokban külön rakták.
Én a mai napon teljes mértékben a terméskő burkolat munkálatain dolgoztam.
Ezek a munkálatok zajlottak a mi napon. Vacsora lesz 18:20 kor és utána már pihenés.

Munkakezdés előtt a mi területünk

Belső, bontásra ítélt fal


Homlokzati fal belülről, bontás előtt


Homlokzati rész bontás után

Homlokzati rész bontás előtt

Munkaterület nap végén

A nap végén a területem

Lépcső fal

Közelebről a munkám


Pincében lévő állapotok


2 megjegyzés:

  1. Szia Áron! Nem túl száraz az a homok a kavicsok alatt? Én egy kicsit nedvesebbel készíteném, mert ha belocsolod, nagyon megmossa majd a víz. Én olyan homokba raknám, amiből még épp lehet homokgombócot gyúrni.Persze úgy csináld, ahogy a Főnök javasolja.

    VálaszTörlés
  2. Áron, szinte lényegtelen, pici kiegészítés: nem Porotherm, hanem Poroton falazóblokkból készült a belső fal (Wienerberger). És ha jól emlékszem 24-es. Bár ezt meg kellene nézni a zsugorfólián...

    VálaszTörlés