2012. szeptember 16., vasárnap

2012.09.15

Olvasóim!

Ezen a napon két bejegyzés lesz olvasható! Berlinben voltunk és ott nem volt lehetőségem a bloggal foglalkozni.
Ezen a héten volt egy, egyáltalán nem pozitív bejegyzésem ami után eléggé sokan kérdőjelet tettek fel az itteni tartózkodásom milyenségéről. Megnyugtatásként pár jó szót is írok.
Nagyon örülök neki, hogy ide ki tudtam jutni, és külföldi gyakorlatot is tudok szerezni. Az, hogy néha vannak nehezebb pillanatok, azok azért vannak hogy megoldjuk őket. Azon a bejegyzésen sok feszültség látszódott. Ez nagyon sok rétű volt. Nem csak az akkori helyi feszültségből, hanem saját problémákból is eredt. Ezt jobban kellett volna kezelnem, tudom. A negatív hangvétel így alakult ki.
Most pedig a szombati nap eseményei sűrítve.

A szombati nap már korán reggel 5:30-as keléssel indult. Reggelinél kajacsomagolás, hogy a 4 órás utat meg az este 8-ig tartó időszakot áthidaljuk. Az utazás a helyi vasúti pályaudvarra is több helyi közlekedési eszközzel történt a vasút vonal lezárása miatt. A vonatozást átszállással kellett megoldani, szerencsére mindenhol volt időnk átérni a másik vonatra. A berlini megérkezés nagyon turistásra sikerült, csak néztünk. Több szintes vasúti csomópontot hoztak össze teljesen üveggel burkolva. Első utunk a szállásra vezetett. Lepakoltunk egy zárható helyiségbe, mivel mi 11:30-ra értünk oda és csak 14:00-tól lehetett a szobákat elfoglalni. Táskák nélkül nekivágtunk Berlinek. Az idegenvezetőnk nagyon jó volt. El is mondta, hogy ha valahol szeretnénk jobban körülnézni, akkor csak szóljunk. Egyáltalán nem rohantunk, de azért sietnünk kellett, hogy minden beleférjen az időnkbe. A városról is sok külön infót elmondott. A fal leomlása előtti időkről is mesélt, mi, hogy volt, melyik épületet akkor mire is használták, mi volt a helyén. A második világháborúban szinte teljesen lebombázták a várost, erről is mesélt.

A metrókat használva közlekedtünk, volt, hogy buszt is használtunk. A belváros egy részét, amit sikerült ennyi idő alatt bejárni gyalog jártuk körbe. A tévétoronyhoz is elmentünk, A Reichstag épületét is megnéztük, ott ahol volt a fal. A fal itt az épülettől csak 10 méterre volt. A berlini fal helyének egy részét végig is követtük. Amúgy az egésznek a helyét végig lehet követni a város teljes hosszán és a körül is meg van jelenítve az útburkolatban. A Brandenburgi kaput is megnéztük nagyon nagy és szép építészeti emlék. Van egy hely a fal mentén ahol a falon átmászni próbáló embereknek van egy emlék állítva. Az emberek közül sokan egyáltalán nem tudták, hogy 2 fal volt, emiatt is volt az elején és közben is sok haláleset. Itt volt egy emléknek meghagyott faldarab az eredeti helyén. Van még Berlinben a Tévétoronyhoz hasonló magas épület. A lift 30km/h -val közlekedik. A 25 emelet közül az utolsót csak gyalog lehet megtenni. A kilátás egyszerűen pazar volt. A következő helyszín a Közlekedési Múzeum volt. Nagyon jó kis hely volt. Hajókkal indult a kiállítá,s itt a régi hajókat makettokon mutaták be majd voltak eredeti nagyságban is hajók. A repülőket is bemutatták. A 2.vh körüli repülőket is látni lehetett. A vadászgépektől egészen a kisebb utasszállítóig. A kedvencem is itt volt a Meserschmit repülő. A mozdonyokat is bemutatták. Nagyon jó volt. Közösen megvacsoráztunk egy pizzázóban. Tiszta eredeti olasz volt. Fatüzelés vékony tészta, ahogy kell ketchup nélkül. Nagyon jó volt.

A közlekedési múzeumban

Reichstag

Fal helye.

A fal egy darabja

Brandenburgi kapu

A magas házból a kilátás egyik irányba